آشپزخانه رستوران

ويژگي هايي که آشپزخانه رستوران را تکميل ميکند:

آشپزخانه رستوران

۱-طراحى ارگونومى:

در طراحي ارگونومي مناسب حركت كاركنان آشپزخانه را هنگام كار در آشپزخانه به کم ترين مقدار مى رساند و اين مورد يكى از مهمترين عوامل تأثير گذار است که باعث صرفه جويى در وقت براى پخت غذا و… مى شود تا رضایت مشتریان جلب شود.

۲-صرفه جويي در انرژي:

طراحى آشپزخانه رستوران به طور مستقيم بر صرفه جويي انرژى تأثير مى گذارد و باعث کمتر شدن هزینه ها میشود.

۳-اندازه مناسب آشپزخانه رستوران ها:

ابعاد و اندازه بايد با اندازه رستوران تناسب داشته باشد، به طور کلي بايد به ازاى هر صندلى حداقل باید ۱/۵ متر مربع فضاى آشپزخانه وجود داشته باشد.

۴-وجود تهویه مناسب:
بدون وجود تهویه مناسب مکانی خطرناك را براى كاركنان شما ايجاد مى كند. شما قطعاً دوست ندارید كه مهمانان شما بعد از خارج شدن رستوران بوى غذا بگیرند و اين یکی از دلایلی است كه بیشتر از افراد از دليورى غذاى رستوران ها استفاده مى كنند.

۵-وجود راحتی در نگهدارى:
راحتی در نگهدارى آشپزخانه هاى رستوران ها بسته به مصالح استفاده شده در رستوران است. ترتيب به کار گیری عناصر و نحوه نگهدارى ظروف آشپزخانه نيز تأثير گذار است.

تجهيزات مورد نیاز:
نمامی رستوران ها نیازمند وجود تجهیزات حرفه ای که طراحی وساخته شده مخصوص رستوران ها هستند. که به دسته های زیر تقسیم می شوند.

یخچال های مخصوص رستوران ها
کابینت ها و فضا های مورد انتظار برای جای گذاری وسایل
فضای مخصوص شست و شوی ظروف
میز هایی برای درست کردن غذا و سرو غذا
سرخ کن و وسایلی از قبیل برای پخت و پز غذا

متریال یه کار گرفته شده در اشپزخانه های رستوران یاید عمدتا از جنس استیل باشد و برای جای گذاری وسایل مورد استفاده نیاز به کابینت و کشو داریم که باید ترکیب مناسب و در مکان مناسب ساخته شود

آشپزخانه رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *