طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان

یکی از مهمترین اجزای ساختمان نمای آن است بنابراین بهتر است نمای ساختمان به صورتی طراحی شود که از محیط بیرونی منزل محافظت کند و بتواند ارتباط فضای بیرون را با محیط داخلی ساختمان به خوبی برقرار سازد. توجه داشته باشید برای داشتن نما ساختمان شیک و مقاوم بهتر است از اصول کاربردی در طراحی نمای خارجی ساختمان خود استفاده کنید.

طراحی نما ساختمان

از طراحی نمای ساختمان به ۴ دلیل زیر استفاده می شود:

  •     زیبا و شیک تر به نظر رسیدن ظاهر ساختمان ها
  •     جلوگیری از هدر رفتن انرژی در همه فصل های سال
  •     پیشگیری از آلودگی صوتی
  •     مقاوت بیشتر ساختمان در برابر شرایط نامساعد جوی نظیر زلزله و باد و باران و یخبندان و …

بنابراین بهتر است شما در هنگام طراحی نمای ساختمان مسکونی و تجاری از اصول طراحی نما استفاده کنید تا بتوانید زیباترین و مقاوم ترین نمای بیرونی را برای ساختمان خود طراحی کنید.

طراحی نما ساختمان

اصول کلی برای طراحی نما ساختمان

فضای شهری را مجموعه ای از ساختمان ها تشکیل داده اند و هر ساختمان جزئی از یک فضای شهری محسوب می شود و زیبایی نمای یک ساختمان می تواند روی جذابیت بیشتر فضای عمومی تاثیرگذار باشد. برای طراحی نما یک ساختمان می توانید از انواع نماهای کلاسیک و مدرن استفاده کنید که انتخاب هر یک از نماهای خارجی ساختمان سلیقه ای است.
انتخاب مصالح برای نمای ساختمان مسکونی یکی از مهم ترین اصول طراحی نما است که باید مورد توجه قرار بگیرد. شرط رسیدن به یک نمای ایده آل و زیبا این است که بدانید چه مصالحی را باید در کنار یکدیگر به کار ببرید تا نمای خارجی ساختمان شما خاص و شیک به نظر برسد.

طراحی نما ساختمان

نورپردازی نما خارجی ساختمان

طراحی  نما ساختمان به اندازه طراحی خود نمای ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نورپردازی باعث می شود که ساختمان در هنگام شب مانند روز تاثیرگذار و جذاب تر به نظر برسد. توجه داشته باشید که نورپردازی نمای ساختمان باید به شیوه ای طراحی شود که خیره کننده نباشد و بر طراحی نمای خارجی ساختمان تاکید داشته باشد و اول خود نما به چشم آید و در مرحله بعدی نورپردازی نما جلب توجه کند.

طراحی نما ساختمان

پویایی در طراحی نمای خارجی ساختمان

از نظر بصری نمایی دارای ارزش است که پویا و سیال باشد. پویایی در نما ساختمان یکی دیگر از اصول طراحی نما است و شما می توانید پویایی نمای یک ساختمان را به روش های مختلف نظیر عوض کردن ابعاد بازشوی نما نظیر پنجره و تلفیق مصالح مختلف و ترکیب کردن المان های عمودی و افقی و … ایجاد کنید.

طراحی نما ساختمان

شرکت نگین آذین پارت با تیمی حرفه ای و متخصص از مهندسین معمار و عمران آماده است تا نمای ساختمان شما را کاملا منطبق با فضای اطراف آن و با رعایت کلیه ضوابط شهری و منطبق با سلیقه شما با کوله باری از تجربه اجرا نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *