طراحی و دکوراسیون رستوران

طراحی و دکوراسیون رستوران

طراحی داخلی موفق یک رستوران ,تا حد زیادی به چگونگی مشاهده (احساس) مشتری, بستگی دارد در محیطهای شلوغ و پر سر و صدا رستوران باید به گونه ای باشد که کاملاً مشخص و مجزا به نظر آید و جلب توجه کند. این مساله به ویژه در مورد رستورانهای حاشیه جاده ها بسیار حایز اهمیت است و باید به گونه ای طراحی شود که اتومبیلی که با سرعت از آن محل عبور می کند تابلوی رستوران (Signage) و سر در آن را مشاهده نماید و تابلو رستوران یکی از اجزای بسیار پر اهمیت در طراحی خارجی رستوران است و عامل مشخص کننده ای در نمای خارجی رستوران به شمار می رود زیرا موجب جلب توجه مشتری شده, در ذهن آنها به عنوان نشانه رستوران باقی می ماند.

دکوراسیون و ظاهر رستوران, به شیوه های گوناگونی بر مشتری تاثیر می گذارد. مسلماً مکان دارای نقش تعیین کننده در سبک معماری رستوران است. بدین معنا که طراحی داخلی رستوران کنار دریا با رستوران داخل شهر یا بین جاده ای یکسان نیست مشتری طبق مکان رستوران, انتظار طراحی خاصی را نیز دارد ظاهر رستوران, به شیوه های گوناگونی بر مشتری تاثیر می گذارد.

طراحی داخلی رستوران

اولین نگاه مشتری به بخش آشکار رستوران می باشد سردر و ظاهر ساختمان و سپس دکوراسیون ،طراحی میز و صندلی ،نور پردازی ، رنگ ، کف سالن ، و غیره که نشان دهنده لوکس و مجلل بودن رستوران یا ارزان قیمت بودن خواهد بود برای تصمیم به رفتن یا نرفتن به رستوران می کند و همین نکته است که به مشتری القا می کند که قیمت این رستوران چند است آیا می تواند از این رستوران استفاده کند یا خیر ؟ مشتری معمولاً برای انتخاب رستوران دلخواه, به شیوه جستجو برای خرید کالا عمل می کند. اگر ظاهر آن جالب باشد, به داخل و مشخصات دیگر آن هم نگاهی می اندازد .

resturant design

رستورانها یی که طراحی داخلی و تشکیلات و نور پردازی و فضای مناسبی داشته باشند محیط گرم و صمیمی و شاد را برای مشتری تداعی می کنند.
اگر مکان رستوران که نقش تعیین کننده در سبک معماری رستوران دارد درست طراحی شده باشد و از طراحی های یکنواخت و تقلیدی استفاده نشده باشد در چنین مواردی, مشتری دکوراسیون رستوران را بر خلاف ذهنیتی که از قبل در مورد تریاها و رستورانهای یکنواخت و خسته کننده داشته می بیند و جذب محیط رستوران می شود.پس یکی از رموز کلید موفقیت در طراحی داخلی ((منحصر به فرد)) بودن آن است.

طراحی و اجرا و ساخت رستوران

رستورانی که در محلی قرار گرفته باشد که مناظر بسیار دیدنی و جذاب در اطراف آن و سایر عوامل طراحی و دکوراسیون نیز, منطبق و هماهنگ با محیط طبیعی آن منطقه انتخاب شده باشد موفق تر می باشند دورنما در رستورانهای که پارکینگ نیز در اطراف آن قراردارد, بسیار حایزاهمیت است. زیرا بعضی مواقع می توان با آرایش هنرمندانه درختان و بوته ها ساختمان ها و محلهای بد منظره اطراف را از دید مشتریان پنهان داشت.

طراحی و ساخت رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *