طراحی تراس و بالکن

طراحی تراس و بالکن

بالکن،‌ بخشی از یک ساختمان است که معمولاً از دیوارهای ساختمان دارای بیرون زدگی است‌. معادل فارسی کلمه‌ی بالکن در زبان فارسی ایوانک است. اما اگر از دید معماری بخواهیم به آن نگاه کنیم بالکن از الحاقات آپارتمان‌ها محسوب می‌شود که مساحت آن در مساحت آپارتمان و بنا محاسبه می شود. بالکن ها فضاهایی مسقف هستند که حداقل یک طرف آن رو به فضای بیرونی دارند، گاهی بالکن‌ها دو طرف و گاهی سه طرف باز رو به فضای مجاور دارند. در این فضا قسمت‌های بسته فضا شامل نیم دیوار، نرده و یا ترکیب این دو با دیوار است.

Design terraces and balconies

تراس

معادل فارسی کلمه تراس در زبان فارسی بهار خواب است. اما از دیدگاه معماری تراس به فضای الحاق شده به آپارتمان گفته می‌شود غیر مسقف است و جز مشاعات محسوب می شود. در نتیجه مساحت تراس‌ها در محاسبه‌ی مساحت آپارتمان‌ها دخالتی ندارد. بطور کلی ایوان، تراس، بالکن فضاهای مسکونی را بالاتر از فضای بیرون قرار می‌دهند که در صورت نشستن کاربر در آن بتواند به فضای حیاط و یا منظره‌ی بیرونی مسلط شود و از زیبایی‌های آن بهره مند شود.

Design terraces and balconies

انتخاب سایبان مناسب برای تراس و بالکن

سایبان یکی از مبلمان کاربردی فضای بیرونی می باشد که در انتخاب آن برای فضای تراس و بالکن تان باید حتما ابعاد فضایی تان را در نظر بگیرید، همچنین توجه داشته باشید که سایبان انتخابی تان باید متناسب با کاربرد فضای بیرونی تان و میزان تابش آفتاب انتخاب شود.

Design terraces and balconies

انتخاب نرده و حفاظ مناسب برای تراس و بالکن

یکی دیگر از المان های پراهمیت در طراحی تراس و بالکن انتخاب نرده و حفاظ مناسب برای فضای بیرونی شما می باشد. نرده حفاظ انتخابی شما علاوه بر اینکه باید استاندارد لازم در غالب حفاظت در برابر حوادثی مانند لیز خوردن و پرت شدن از ارتفاع را داشته باشد باید در عین زیبایی غیرقابل نفوذ نیز باشد. نرده های چوبی و شیشه بالکن و نرده های فلزی امروزه یکی از پر طرفدارترین انواع نرده و حفاظ برای طراحی تراس و بالکن می باشد.

Design terraces and balconies

انتخاب کفپوش مناسب برای تراس و بالکن

با توجه به گلکاری و ایجاد فضای سبز در فضای تراس و بالکن، کفپوش انتخابی در طراحی بالکن شما باید علاوه بر مقاومت بالا در برابر عوامل جوی و رطوبت باید بتواند جلوه و زیبایی خاصی به فضای تراس شما ببخشد. برای این منظور می توانید از کفپوش های متنوعی همچون کاشی و سرامیک، چوب، چمن مصنوعی، سنگ و یا سایر کفپوش های از این قبیل استفاده نمایید.

Design terraces and balconies

انتخاب آبنما مناسب برای تراس و بالکن

آبنما یکی از المان های الحاقی به فضای تراس و بالکن می باشد که بهتر است برای تراس های بزرگ از آن استفاده نمایید، اما می توانید با توجه به ابعاد فضایی تان از آبنما های دیواری و یا ترکیبی برای طراحی تراس و بالکن تان استفاده کنید.

Design terraces and balconies

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *