انواع آبنما

انواع آبنما

آبنمای صخره ای:

این قبیل آبنماها از جنس سنگ های کوهی طبیعی (سنگ های لاشه ای، ورقه ای، پوکه های معدنی و …) و صخره سازی مصنوعی (سیمانی) می باشند که قابلیت ترکیب پذیری با یکدیکر را نیز دارا می باشند. سنگ و صخره و کوه یکی از جذابترین عناصر طبیعت هستند که توانسته اند در دکوراسیونها راه پیدا کنند . شما می توانید بصورت مصنوعی هرگونه سنگ را درحد طبیعی آن بسازید و از تماشای آن لذت ببرید .
آبنمای دیواری:
همان طور که از نامش پیداست این آبنما و نازل های مربوط به آن روی دیوار به کار برده می شود و این دیوار می تواند خود جنبه تزئینی داشته باشد و دارای طرح و ایده ای مخصوص به آبنما باشد.
آبنمای موزیکال:
یکی از زیباترین و رویایی ترین آبنماهایی است که امروزه مطرح شده است و به راستی با عظمت و هماهنگی خود هر بیننده ای را مسحور میکند.در آبنمای موزیکال آنچه مهم است حرکات موزون آب با صوتی است که پخش می شود و این صوت هر صدایی می تواند باشد مانند صدای اذان و قرآن،موسیقی آرام یا هر گونه موسیقی کوبنده و تند و یا افکت های صداهای مختلف.در گذشته برای این نوع آبنماها هر موسیقی به صورت جداگانه برنامه نویسی می شد تا حرکات آب با موسیقی مطابقت داشته باشد اما در تکنولوژی جدید برنامه نویسی ها دقیق تر و کلی تر شده است به طوری که حرکت آب با هر موسیقی خود را به درستی تطبیق می دهد و نیازی به برنامه نویسی جداگانه برای هر نوع موسیقی خاص نیست. در این نوع آبنما باید موارد ذیل به دقت برنامه ریزی شوند:
•امکان ترکیب صدها حالت مختلف آب با صدها رنگ مختلف به صورت اتوماتیک و دستی
•هم نوایی هوشمند با ضرب،موسیقی و نور(اصطلاحا رقص آب و نور)،
•تنظیم هوشمند الگوی آب بر اساس سرعت و جهت وزش باد،
•خطایابی هوشمند به منظور کاهش هزینه های نگهداری،
•پیش بینی لازم به منظور حذف خطرات ناشی از برق گرفتگی
•در نظر گرفتن اصل وجودی آبنما و معماری پایدار به منظور کاهش دمای محیط ( جهت نورپردازی نازل ها IP68-استفاده از پروژکتورهای ضد آب).
آبنما شیشه ای:
آبنما شیشه ای طراحی نوینی از ترکیب آب و نور و شیشه می باشد که جهت استفاده در محیط های داخلی اداری،تجاری و مسکونی بسیار مناسب می باشد.این نوع آبنما با توجه به دکوراسیون محل اجرا در قابهای استیل،چوبی ،سنگی و … قابل اجرا می باشد.اساس طراحی این نوع آبنما بر اساس حرکت جریان آب بر روی شیشه می باشد.

 

انواع آبنما
آبنما

انواع آبنما

You May Also Like