دیوار سبز GREEN WALL

دیوار سبز به دیواری اطلاق می شود که بخشی از آن و یا به طور کامل با پوشش گیاهی خاصی مزین شده است. امروزه مفهوم دیوار سبز و همچنین کاربرد آن با استفاده از تکنولوژی مدرن هیدرو پونیک گسترش یافته است. پوشش گیاهی جهت نمای سبز این دیوارها، همیشه بر روی بدنه خارجی دیوار قرار می‌گیرد.

یکی از نکاتی که باید در رابطه با دیوار سبز به آن توجه شود تفاوت مفهوم دیوار سبز از نمای سبز است. در واقع بسیاری از افراد این دو مفهوم متفاوت را برابر با هم دانسته و در به کار بردن این دو دچار اشتباه می شوند. اگر بخواهیم به صورت کوتاه و اجمالی تفاوت این دو را بررسی کنیم باید بگوییم که دیوار سبز شامل گیاهان دارای رشد در سطح دیوار است و ساختار های مورد نیاز برای رشد گیاه همانند خاک در سرتاسر سطح دیوار در نظر گرفته می شود. اما نمای سبز تنها در قسمت پایینی دیوار دارای ساختارهای مورد نیاز گیاه همانند خاک است که این ساختار می توانند درون گلدان یا زمین قرار داشته باشد و رونده بودن گیاه باعث می شود که گیاه سرتاسر دیوار را بپوشاند. در نتیجه همانطور که واضح است بین این دو مفهوم تفاوت فاحشی وجود دارد.

دیوار سبز می تواند در محیط خارجی یا داخلی ایجاد شود که به دو صورت وابسته و آزاد وجود دارد که در سایز های متفاوتی یافت می شود. در سال ۲۰۱۵ بزرگترین دیوار سبز به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع در مرکز کنوانسیون لس کابوس (Los Cabos) توسط معمار مکزیکی به نام فرناندو رومرو طراحی شد.

افزایش شهرها و شرایط موجود در شهرهای بزرگ باعث شده است که دیوار سبز از محبوبت فراوانی برخوردار شود.  بسیاری از دیوار های سبز در مکان‌ها و نهادهای عمومی همانند فرودگاه ها و … ساخته شده که علاوه بر کارکرد زیباشناختی دارای کارکرد زیست محیطی نیز است.

3
دیوار سبز
دیوارسبز
دیوارسبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *