آلاچیق و انواع آن

آلاچیق چیست ؟
آلاچیق فضایی است نیمه بازکه عموما عملکردی استراحتی ، تفریحی در فضای باز دارد. از آنجایی که در فضاهای لنداسکیپ و محوطه نیازمند فضایی برای استراحت ، گفتگو و سکون داریم عموما از یک سقف استفاده میکنیم تا در عین حفظ دید به محوطه ، سایه ای برای سکون ایجاد شود.
انواع آلاچیق
عموما آلاچیق ها یا برای فضای مذکور به طور اختصاصی طراحی میشوند و یا از آلاچیق های پیش ساخته استفاده میشود . مشخص است که در صورت امکان طراحی ، فضایی مطلوب تر ایجاد خواهد شد.
آلاچیق upvc
آلاچیق upvc که از دیوارهای upvc و سقف شیشه ای و پنجره دو جداره upvc تشکیل میگردد در محیط بیرون و فضای باز ساخته میشود و بیشتر برای مواردی چون استراحت،کافی شاپ،گلخانه و غیره به کار میرود .برخی از آلاچیق های دو جداره به دیوار منزل شما متصل می شوند و موجب بزرگ شدن فضای منزل می شوند و در واقع اتاقی آفتابی با ویژگی هایی از جمله عایق حرارت و برودت، زیبایی و سازگاری با هر نوع معماری ،ضد اشتعال، عدم نیاز به رنگ آمیزی و سرویس،همراه با استحکام و امنیت در برابر سرقت خواهید داشت.باید توجه داشت که چون در این آلاچیق ها از درب و پنجره دو جداره Upvc استفاده میشود درون آلاچیق نسبت به فضای بیرون کاملا جدا و ایزوله بوده در حالیکه فضای بیرون کاملا در دسترس میباشد. رنگبندی و محل نصب آلاچیق به سلیقه مشتری بستگی دارد. زیرا دارای تنوع رنگی زیادی است و تقریبا در هر مکانی نصب میگردد.از ویژگی های آلاچیق دو جداره upvc تنوع در طراحی است.

آلاچیق

ویژگی های آلاچیق UPVC (آلاچیق شیشه ای)
• وزن کاملا سبک پروفیل UPVC
• عایق سرما و گرما (استفاده از پنجره دوجداره)
• غیر قابل اشتعال
• عایق صوتی
• مقاوم در برابر فشار باد
• مقاوم در برابر برف و باران و باد شدید
• استفاده از شیشه های دو جداره صنعتی
• تنوع رنگ با توجه به سفارش مشتری
• امکان تنوع حالت بازشو پنجره دو جداره
در ساخت آلاچیق از چه متریالهایی استفاده میشود؟
آلاچیق پیش از هر چیز نیاز به یک سازه دارد که عموما این سازه از فلز و یا چوب است ، از آنجایی که آلاچیق در فضای باز استفاده میشود باید به یاد داشت که در صورت استفاده از فلز از رنگهای اپوکسی و یا رنگهای پوشش دریایی برای کاور کردن استفاده شود و در صورتی که از چوب استفاده میکنیم حتما چوب ترمو باشد. بخش مهم آلاچیق ، سقف آن است که بسته به نوع طراحی از متریالهای مختلف استفاده میشود. برای مثال در صورتی که سقف شیبدار است، نیازمند آهن کشی است تا پوشش سقف شیبدار بر روی آن اجرا شود.
انواع پوشش سقف آلاچیق:
اجرای سقف آلاچیق با انواع متریال های سفال،تاپ تایل،دکرا،متروتایل،آندوویلا،آندولین،شینگل،تیک تایل،باردولین،آردواز،پرچین،ورق طرح سفال،ورق پلی کربنات،روف تایل،سنگ،فرفورژه،پارچه(مهلر آلمان،ساتلر اتریش) توسط تیم اجرایی مجرب شرکت نگین آذین امکان پذیر است. در صورتی که سقف شیبدار نباشد عموما در آلاچیق هایی با طراحی مدرن در بخش های سرپوشیده میبایست از فلاشینگ و در بخشهای نیمه باز میتوان از ترمووود استفاده کرد. بخش بعدی دیواره آلاچیق است ، گاهی هیچ دیواره ای در کار نیست و صرفا بخش هایی از سازه در دیواره قرار دارند و گاهی نیز از دیواره سبز که توسط گیاه پوشیده شده استفاده میشود ، همچنین استفاده از چوب ترمو،چوب روسی،چوب پلاست،فلز،سنگ،آجر،بتن، شیشه نیز در دیواره آلاچیق کاربرد دارد.

You May Also Like