درختان و درختچه های زینتی

درختان و درختچه های زینتی بخشی از مجموعه گیاهی ایران را تشکیل می دهند که در کشور ما تکثیر یافته است  و در باغچه های کوچک خانه ها ، در کنار کوچه ها و خیابانها و در میدان های شهرها تا باغ های عمومی و ملی و باغ های گیاه شناسی کسور سالها کشت و کار شده اند.

درختان و درختچه های زینتی دسته بزرگی از گیاهان می باشند کع تعداد آنها به هزاران جنس و گونه و رقم در تیره های مختلف گیاهی رسیده  شکل و اندازه گیاهانی که نظیر چمن ها  به سطح خاک می خزند تا درختان بزرگ و عظیمی که ده ها متر ارتفاع  و پهنا دارند متفاوت است. در این درختان و درختچه های زینتی گونه ها و ارقامی یافت می شود که مختص ایران بوده و اولین بار در اینجا تشخیص داده شده و از اینجا به سایر نقاط جهان رفته است.

گیاهان از چین و ژاپن به آمریکا  و از آمریکا به اروپا و غیره برده می شوند و در همه جا تکثیر می یابند در این نقل و انتقالها  برخی تحمل شرایط نامساعد  محیط را ندارند و از بین می روند اما بسیاری در محیط جدید حتی بهتر از محیط قبلی خود رشد و نمو می نمایند و در محیط جدید به تدریج پس از چندین نسل بومی می شوند.

در ایران از گیاهانی که منشا خارجی دارند نیز تاکنون استفاده های زیادی   بعمل آمده و در جنگل کاری ها و پارکها بکار رفته اند.

tazini

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *