استفاده از آبنما در طراحی داخلی

استفاده از آبنما در طراحی داخلی

آبنما ها می توانند در فضای دورهمی های شما حس آرامش و طراوت را برایتان فراهم کنند. حضور آبنماهای دیواری در فضای نشیمن(یا پاسیو) خانه موجب می شود که حضور آب را در نزدیک ترین مکان نسبت به خود حس کنید.
فضای مناسبی را برای آبنما ها در خانه پیدا کنید. دقت داشته باشید باید این فضا به خوبی در معرض دید باشد و خللی در رفت و آمد در فضای نشیمن ایجاد نکند.
آبنماهای توکار می توانند بخشی از دیوار فضای نشیمن شما باشند و به هیچ وجه فضای داخلی را اشغال نکنند. اگر علاقه دارید که با تغییر در دکوراسیون منزل خود از این روش برای داشتن آبنما استفاده کنید، بهتر است قبل از آن با یک متخصص صحبت کنید. زیرا امکان ایجاد حفره در برخی از دیوارها (دیوارهای باربر) وجود ندارد و موجب بروز اشکال در سازه ساختمان شما خواهد شد.
اگر نشیمن خانه شما بزرگ است و می خواهید تفکیک فضایی در آن ایجاد کنید می توانید از دیواره های آبی یا همان آبنماهایی که امکان قرارگیری در وسط فضا را دارند استفاده کنید. این کار تنها با نصب دریچه های آب در سقف و بستر جمع آوری آن در کف امکان پذیر است. البته این کار نیازمند برنامه ریزی و طراحی سیستم های تاسیساتی آبرسانی در سقف و کف می باشد.
امروزه طراحان ایده های متفاوت و جذابی برای استفاده از فضای زیر پله ارائه می دهند. فضایی با ارتفاع کم و تنها با اشغال بخشی از خانه می تواند به فضایی کاربردی تبدیل شود.
آبنماهای مدرن به زیبایی و راحتی می توانند با فضای روشویی در دکوراسیون سرویس بهداشتی ترکیب شوند. نمونه زیبایی از این ترکیب را می توانید در تصویر بالا ببینید.
آوردن آبنمای فضای بیرونی به داخل منزل:
با وجود دریچه ای در دیوار شما به راحتی می توانید آبنما و حوضی مشترک برای فضای داخلی و بیرونی منزل خود داشته باشید. امکان داشتن چنین فضایی به طراحی پلان و همنشینی فضاها در آن وابسته خواهد بود. با این ایده طراحی فضای بیرونی بر روی طراحی فضای داخلی نیز تاثیرگذار خواهد بود.
آبنما در فضاهای اداری:
طراحی آبنما تنها مختص فضاهای مسکونی و دکوراسیون منزل نیست. شما در طول روز ساعات بسیار زیادی را در محل کار خود به سر می برید و تحت فشار کار قرار می گیرید. یکی از راه های ایجاد آرامش در فضاهای اداری آوردن آبنما، حضور آب و قرارگیری شان در کنار گیاهان است.
استفاده از آبنما در طراحی لابی ساختمان های بزرگ
لابی ساختمان های بزرگ اولین فضایی ایست که ساکنان و مراجعه کنندگان در بدو ورود در آن قرار می گیرند. این لابی ها معمولا وسعت و مساحت بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهند. بنابراین بستر مناسبی را فراهم می کنند تا آبنما های زیبایی را در خود جای دهند.

You May Also Like